Stichting Atletiek Evenementen Groningen

Stichting Atletiekevenementen Groningen steunt diverse evenementen.

De Nacht van Groningen is een hardloopevenement dat jaarlijks wordt georganiseerd in de stad Groningen. De deelnemers kunnen kiezen voor een afstand van 5 km, 10 km, 15 km en de halve marathon. De Nacht van Groningen is ook geschikt als bedrijfsuitje: wakker de onderlinge concurrentie aan en doe mee!

Trendy, sportief, entertainment, fun, ontmoeting en…Women Only!
Dat is de GasTerra Ladiesrun Groningen. Een hardloopevenement dwars door het centrum van Groningen alleen voor vrouwen. Op de dag van de GasTerra Ladiesrun wordt de Grote Markt geheel omgebouwd tot Pink Plaza

De Bommen Berendloop wordt jaarlijks georganiseerd op de laatste zondag van augustus, samen met de festiviteiten van Gronings Ontzet. Elk jaar wordt de overwinning gevierd met verschillende activiteiten in de gehele stad, waaronder Bommen Berendloop. De loop voert langs een aantal markante punten die, in de historische veldslag van 1672, een rol hebben gespeeld.

De 4Mijl4You wordt georganiseerd op de avond voorafgaand aan de 4 Mijl van Groningen. Exact hetzelfde parcours wordt afgelegd, maar dan op alternatieve wijze. Dat betekent op bijvoorbeeld skates, in een rolstoel, met een kinderwagen of als Nordic Walker…niets is te gek.

De 4 Mijl van Groningen is een hardloopevenement dat sinds 1987 ieder jaar op de tweede zondag van oktober gehouden wordt. De route voert van de Kromme Elleboog in Haren naar de Vismarkt in het centrum van Groningen.

De oudste en gezelligste loop van Groningen! Het evenement dat jaarlijks op de eerste zaterdag van november georganiseerd wordt. Het parcours gaat door hét park van Groningen: het Noorderplantsoen. Naast de mooie route is er gezelligheid bij de start, met diverse stands en activiteiten.

De evenementen van Stichting Atletiek Evenementen Groningen worden georganiseerd door Golazo Noord Nederland.

In deze agenda zijn de evenementen vermeld die al definitief zijn ingepland.

Klik op een evenement voor meer informatie.